تجهیز سیستم صوت

خدمات تجهیز سیستم صوت

در تجهیز سیستم صوت برای سالن های کنفرانس و آمفی تئاتر و … موارد متعددی قابل اجرا و پیاده سازی است. ما در زیر خدمات شرکت گلسار در زمینه تجهیز سیستم صوت و سیستم های مشتمل بر آن را مختصرا توضیح می دهیم. اجرای صفر تا 100 تجهیز سیستم صوت و یا انجام موردی آنها برای شرکت مقدور می باشد.

میکروفون کنفرانس

condenser در تجهیز سیستم صوت سالن کنفرانس به معنی ذخیره کننده یا capacitor مورد استفاده قرار گرفته است. این ذخیره کننده یک المان الکترونیکی است که انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می کند. در این نوع میکروفون جهت تبدیل انرژی ناشی از صوت به انرژی الکتریکی از تکنولوژی خازن استفاده می گردد.

نحوه عملکرد میکروفون کنفرانس

خازنی با یک صفحه بسیار سبک که دیافراگم نام دارد، در میکروفون کنفرانس قرار داده شده. هنگامی که صدا به دیافراگ می رسد، این قطعه به علت سبکی، می لرزد و فاصله بین دو صفحه تغییر و در نتیجه، ظرفیت خازن تغییر می کند. با دور شدن صفحات عمل دشارژ و با نزدیک شدن آن ها عمل شارژ اتفاق می افتد. این یمکروفون به منبع الکتریکی نیز نیاز دارد که می تواند باتری و یا یک منبع خارجی دیگر باشد. این منبع جهت تامین ولتاژ بین صفحات خازن به کار گرفته می شود که یکی از مهم ترین عوامل در تجهیز سیستم صوتی سالن کنفرانس و یا آمفی تاتر می باشد.

نوع دیگری میکروفون به نام Electret Condenser وجود دارد که به منبع خارجی احتیاجی ندارد و ولتاژ مورد نیاز را به صورت built-in تامین می نماید.

Dynamic  Microphone  در میکروفون کنفرانس

این نوع از میکروفون دارای طرحی محکم و ساده بوده که قطعات متحرک کمی دارد. در شرایطی که صدا ولوم بالایی دارد مانند ضبط صدای آلات موسیقی و یا استفاده های معمولی مناسب می باشند و نیازی به منبع تغذیه ندارند.

نحوه عملکرد میکروفن کنفرانس

همانطور که می دانید با نزدیک کردن یک آهنربا به سیم، جریان الکتریکی در سیم القا می شود. در این نوع میکروفون نیز از یک آهنربا و یک سیم پیچ بسیار حساس و نازک برای تولید صوت استفاده شده است. امواج صدا پس از برخورد با دیافراگم آن را به لرزش در آورده و القای جریان الکتریکی در سیم می گردند. این جریان همان Sound signal می باشد.

Phantom Power در میکروفون کنفرانس

Phantom Power سیستمی جهت انتقال جریان الکتریکی به وسیله کابل صدا به میکروفون یا هر وسیله دیگر می باشد. ولتاژ تولید کننده صوت معمولا 12 تا 48 ولت است. وسیله دریافت کننده این ولتاژ،  مقدار مورد نیاز خود را از آن می گیرد.

به وسیله یک کابل صدا جریان AC (جهت انتقال صدا) ، و جریان DC (برای Phantom) منتقل می گردند. این دو تداخلی با یکدیگر نداشته و در کیفیت صدای سیستم صوتی، نویز ایجاد نخواهند کرد.

Directionality در میکروفون کنفرانس

Directionality یکی از ویژگی هایی ست که در انتخاب میکروفون سالن کنفرانس باید مورد توجه قرار گیرد. این خاصیت به معنای حساسیت میکروفون نسبت به مسیری است که صدا از آن به میکروفون منتقل می شود. بر مبنای همین ویژگی، میکروفون ها به سه دسته تقسیم می گردند:

Omnidirectional : نسبت به صدای دریافت شده از همه مسیرها به یک اندازه حساس می باشد.

Unidirectional : تنها نسبت به صدای دریافت شده از یک مسیر حساس است و معمولا دو نوع دارد:

Cardioid  و  Hyper cardioid : Hyper cardioid زیر گروهی از Cardioid است که نسبت به صداهای دریافت شده از مسیر کاملا مستقیم حساس می باشد. این نوع میکروفون برای ضبط صدا در محیط های دارای نویز زیاد که صدای مورد نظر از یک مسیر یا منبع مشخص می باشد، کاربرد دارد. همچنین برای ضبط صدا از راه دور مناسب می باشد. نوع دراز و باریک این مدل به Shotgun معروف است.
Bidirectional : نسبت به دو مسیر دریافت صدا حساس است و کاربرد فراوانی ندارد.

برخی میکروفون ها قابلیت تغییر Directionality بر حسب نیاز را دارا می باشند. نوع هوشمند این میکروفون ها در دوربین با توجه به جهت و میزان زوم می تواند Directionality خود را تغییر دهند.

اجرای صدای دالبی محیطی در تجهیز سیستم صوت

Dolby Digital Logo  از گروه  Dolby Surround است. پس از موفقیت فیلم جنگ ستارگان در سال 1977 سینماها و تاترها ترغیب شدند تا سیستم صوتی خود را به Dolby Stereo  با چهار کانال صدا تغییر دهند. در کمتر از ده سال حدود 6000 تاتر و سینما پیکربندی صوتی خود را به این صورت در آوردند. نکته قابل توجه در این اتفاق، عدم هزینه اضافی برای صاحبان سالن های سینما و تاتر بود، چون این سیستم با نسل قبل از خود مطابقت داشت و پخش کننده های مونو نیز می توانستند آن را اجرا نمایند.

امپدانس میکروفون

کابل های تک مغزی که در آنها از سرجک TRS استفاده میشود High  و کابل های دو مغزی که در آنها از سرجک XLR استفاده می شود  Low impedance  می باشند.
در کار با میکروفون مساله ای که معمولا مورد بی توجهی قرار می گیرد امپدانس میکروفون است. شاید دلیل این امر این می باشد که امپدانس یک فاکتور مهم و اساسی در میکروفون ها نیست اما با این وجود برای داشتن بهترین کیفیت صدا و تضمین آن باید این فاکتور مورد توجه قرار گیرد.

در بازار میکروفون ها از سه نوع امپدانس در شرکت ها استفاده می شود:

  • Low impedance؛ شامل امپدانس های کمتر از 600 اهم می باشند.
  • Medium impedance؛ شامل امپدانس های 600 تا 10000 اهم هستند.
  • High impedance؛ شامل امپدانس های بالاتر از 10000 اهم می باشند.

در تجهیز سیستم صوت کدام امپدانس را باید انتخاب کرد؟

میکروفون هایی که امپدانس بالاتری دارند، در بازار ارزان تر می باشند. نقطه ضعف این میکروفون ها این می باشد که در استفاده از کابل های بلند عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهند.

تنظیم کردن امپدانس با سایر تجهیزات

میکروفون ها تنها لوازمی نیستند که در آن ها امپدانس دارای اهمیت می باشد. دستگاه های دیگر مانند Sound Mixer هم درجه بندی اهمی دارند. لازم به ذکر است که یک میکروفون Low impedance ضرورتا با سیستمی که Low impedance است، نمی تواند کار کند. برای یک کار مطمئن شما باید میزان دقیق امپدانس را بدانید. به این صورت که یک میکروفون امپدانس پایین باید به آن ورودی از Mixer  اتصال یابد که دارای همان امپدانس و یا بالاتر از آن می باشد.

پاسخ فرکانس میکروفون کنفرانس

پاسخ فرکانسی واکنشی است که یک دستگاه نسبت به فرکانس های مختلف از خود نشان می دهد.
حالت ایده آل و بهترین پاسخ زمانی است که پاسخ فرکانسی دارای منحنی صاف و اصطلاحا Flat باشد. این یعنی میکروفون مورد نظر در برابر هر صدایی با هر فرکانسی به یک مقدار حساسیت دارد و از این رو هیچ فرکانسی تقویت و یا تضعیف نمی شود. اما این شرایط ایده آل در واقعیت رخ نمی دهد و تنها می توان شرایطی نزدیک به این حالت را ایجاد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تجهیزات مناسب سیستم صوتی سالن های کنفرانس، همایش ، آمفی تئاتر ، هزینه ها و .. با شماره های ما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در تمامی موارد راهنمایی های لازم را به شما مشتریان محترم ارائه خواهند نمود.

معرفی محصول | سیستم صوتی دایناکورد

سیستم صوتی دایناکورد یکی از محبوب ترین برندها برای سیستم صوتی می باشد. گارانتی و عمر و کیفیت بالا از مشخصه های محصول می باشد. تنوع محصولات سیستم صوتی دایناکورد بسیار وسیع می باشد. شما می توانید برای داشتن یک سیستم صوتی ساده تا سیستم صوتی پیشرفته روی دایناکورد تمرکز کنید. پاور میکسرهای دایناکورد دارای تعداد کانال های مونو و استریو متغیر هستند.

برای استعلام قیمت ، موجودی و خرید می توانید با ما تماس بگیرید.

برخی خدمات تجهیز سیستم صوتی

سیستم صوتی ساختمان اداری

بر حسب نیاز برخی ساختمان های اداری خدمات تجهیز سیستم صوتی ساختمان ها انجام می شود. البته این ساختمان در اکثر موارد بنیاز به سیستم چندان پیشرفته ای ندارند.

تنظیم سیستم صوتی هیئت

راه اندازی تنطیم سیستم صوتی هیئت های بزرگ و کوچک جزو خدمات ماست. بهترین تجهیزات صوتی هیئت ها را از ما بخوهید.

ارتباط با واحد فروش

شرکت پایدار طراحان تجهیزات اداری گلسار یکی از شرکت های مطرح در زمینه پارتیشن اداری و مبلمان اداری است. این شرکت با تجربه بالای 15 سال انواع محصولات مدرن و کلاسیک را در این زمینه تولید می نماید. عمده تولیدات شرکت در زمینه پارتیشن اداری و مبلمان اداری مربوط به مبل اداری، میز مدیریتی و صندلی اداری می باشد. محصولات میز و صندلی ما تمامی نیازهای یک محیط اداری را رفع می کند. ما همچنین در زمینه صندلی فرودگاهی صندلی سینما ، صندلی آموزشی نیز محصولاتی تولید می کنیم. گلسار یک شرکت با خدمات و محصولات جامع است که می تواند در زمینه طراحی و پیاده سازی مبلمان و دکوراسیون اداری با شما همکاری نماید. شما برای دکوراسیون داخلی سازمان و یا اداره خویش می توانید با ما تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما با راهنمایی و مشاوره شما را در زمینه تجهیزو یا خرید مبلمان اداری تان یاری نمایند.
شماره های تماس ما : 66721896 – 66703939   مدیریت فروش : 09123247809 جدیدترین نمونه کارهای ما را در صفحه اینستاگرام گلسار ببینید.