انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداریمبلمان اداری مجموعه اقلامی است که شما برای دکوراسیون اداری بدان نیاز دارید. مبلمان اداری شامل مبل اداری ، میز اداری و صندلی اداری و فایل و کتابخانه و … است. همچنین برای تقسیم فضا شما نیاز به استفاده از پارتیشن دارید و یا برای دیوارهایتان نیاز به دیوارکوب دارید. همه این اقلام را می توان در مبلمان اداری خلاصه کرد. مبلمان اداری مانند یک عامل حیاتی برای محیط کسب و کار می باشد و برای آن نظم، رسمیت و زیبایی به ارمغان می آورد. نقش پارتیشن بندی اداری در در تجهیز ادارات و سازمان ها پر رنگ است. شما برای داشتن یک محیط پویا و فلکسیبل بایستی بتوانید فضای اداری تان را مدیریت کنید. ما در ادامه در خصوص انواع پارتیشن اداری صحبت می کنیم.

پارتیشن اداری چیست ؟

پارتیشن در لغت به معنای مجزا کردن و تقسیم کردن می باشد. یک نوع جدا کننده کاذب و موقتی است که در فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرد.

پارتیشن اداری با تنوع در فرم، طرح، رنگ، اندازه، نوع کاربری، مواد اولیه و جنس، و … مکمل بسیار مناسبی در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری می باشد.

انواع پارتیشن اداری در دو نوع تک جداره و دو جداره مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارا می باشند. همین دو نوع نیز شامل پارتیشن شیشه ای و ام دی اف می باشد.

پارتیشن اداری تک جداره

مدل تک جداره سبک تر و ارزان تر بوده و امکان عبور سرمایش و گرمایش را در فضاهای محصور به وجود می آورد.

پارتیشن اداری دوجداره

مدل دو جداره به صورت عایق صوت نیز قابل طراحی می باشند. جنس این پارتیشن ها نیز متفاوت بوده و از آلومینیوم، ام دی اف، شیشه و .. می توان در ساخت آنان بهره برد.

اخیرا در پارتیشن بندی ادارات نوع جدیدی از پارتیشن نیز بسیار استفاده می گردد. پارتیشن های شیشه ای. این نوع از پارتیشن اداری دید کاملی را به هر دو طرف پارتیشن می دهد. وجود دید باعث مدیریت بهتر کارمندان می شود به گونه ای که همواره در دید مدیران هستند و این عمل علاوه با بالا بردن راندمان کاری باعث صمیمیت و ارتباط بصری بیشتر کارمندان می شود.

مزیت های پارتیشن بندی در اداره ها و سازمان ها

در سال های گذشته برای تقسیم بندی فضا، از دیوار ها استفاده می شد. این دیوار ها دارای استحکام لازم بودند اما علاوه بر هزینه بالا و مدت زمان طولانی پیاده سازی ان ها، در ساختمان های استیجاری یا مکان هایی که مساحتی محدود تر دارند قابل اجرا نمی باشند. ضمن اینکه همیشه به آجر و سیمان برای ایجاد استحکام بیشتر نیازی نمی باشد. به همین دلیل به مرور پارتیشن های اداری جایگاه خود را در دکوراسیون داخلی پیدا کرده و طرفداران پر و پا قرصی در این زمینه به دست آوردند.

پارتیشن های اداری یک فضا را به چند بخش با کاربری متفاوت تقسیم می نمایند. با این قابلیت، می توان در زمانی کوتاه و با صرف هزینه ای معقول، ساختمان را مطابق با نیاز خود بخش بندی نماییم. داشتن اتاق خصوصی و مجزا به بالا بردن راندمان کاری افراد کمک می نماید اما این امر در تمام ساختمان ها ممکن نمی باشد. از این رو جدا کننده ها گزینه بسیار مناسبی می باشند و می توان با ایجاد اتاق هایی کاذب، به افراد فضایی خصوصی و مستقل اختصاص داد که این عمل منجر می شود احساس مسئولیت و همچنین حس آرامش حین کار، در آنان تقویت شود. به این صورت پرسنل قادر خواهند بود ابزار، وسائل و اسناد و مدارک مخصوص به خود را به صورت منظم در کنار خود دسته بندی نمایند.

پارتیشن ها به دلیل وجود انواع متریال دارای ویژگی های متفاوتی می باشند و می توان قابلیت های متنوعی با توجه به سفارش مشتری ها به آن افزود. پیشنهاد می شود اگر قصد پارتیشن بندی فضای اداری خود را دارید، ابتدا با متخصص و کارشناسان مربوطه مشورت نمایید سپس نوع پارتیشن مناسب را انتخاب کنید. همخوانی فرم پارتیشن با دکوراسیون داخلی سازمان بسیار مهم می باشد و باید به آن توجه نمود.

بیشتر بخوانید : تجهیز سالن کنفرانس , تجهیز سیستم صوت , تجهیز سالن آمفی تئاتر

مقالات و محصولات مرتبط