تجهیز سالن کنفرانس

خدمات تجهیز سالن کنفرانس

در سال های اخیر سالن های کنفرانس و آمفی تئاتر از شکل و فرم سنتی خود خارج شده و با بهره گیری از تکنولوژی های روز، به سمت سیستم های دیجیتال و کنترل مرکزی روی آورده اند. از موارد مهمی که در تجهیز سالن کنفرانس باید مورد توجه قرار گیرند؛ کنترل مرکزی، مستند سازی، سهولت عملکرد و قابلیت ارتباط با دیگر نقاط سالن است.

تجهیز سالن کنفرانس گلسار

تجهیز سالن کنفرانس

نمایشگر

بر حسب اندازه سالن کنفرانس و کاربرد آن، سیستم تصویری مناسب در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال تصویر سخنگو را می توان در صفحات نمایشی ال سی دی و تصاویر کامپیوتری را از طریق دیتا پروژکتور بر روی پرده نمایش داد.

سیستم ضبط و پخش تصاویر

برای پخش تصاویر از دو سیستم VCR و DVD/DVR/VCDPlayer استفاده می شود. اگرچه استفاده از سیستم VCR هر روزه کمرنگ تر می شود اما معمولا این سیستم نیز در سالن های کنفرانس تعبیه می گردند. علاوه بر این دو، سیستم های دیگری نیز برای پخش تصاویر در یک سالن مورد استفاده قرار می گیرند از قبیل:

  • سیستم ویدیو کنفرانس
  • خروجی پورت RGB کامپیوترهای laptop به پورت VSP
  • دوربین های سیستم Video conference
  • دوربین های سیستم Audio conference

سیستم های صوتی برای تجهیز سالن کنفرانس

صوت سیستم های VCR Player و رایانه و DVD/DVR/VCDPlayer و Cassette Player و همچنین میکروفون های بی سیم یقه ای و یا دستی با اتصال به میکسر آمپلی فایر و از طریق بلندگو های نصب شده در سالن پخش می گردد.

تجهیز سیستم صوت

تجهیز سیستم صوت

سیستم ویدیو کنفرانس و دوربین تصویربرداری اتوماتیک

این سیستم شامل دوربین، میکروفون، سیستم ارسال تصویر رایانه ای و CODEC می باشد که امکانات زیر را برای سالن کنفرانس مهیا می کنند:

  1. ایجاد ویدیو کنفرانس به صورت زنده با 6 نقطه دیگر به صورت همزمان
  2. امکان ارسال همزمان صوت تصویر و نمایشگر رایانه ای

مستند سازی صوتی- تصویری بدون اپراتور

در این سیستم هنگامی که فرد برای صحبت کلید میکروفون کنفرانس خود را فشار می دهد، دوربین ها بدون نیاز اپراتور، به صورت خودکار به سمت او خواهند چرخید. خروجی سیستم برای ضبط به یکی از سیستم های VCR و یا DVR متصل می گردد.

سیستم کنترل مرکزی در تجهیز سالن کنفرانس

کنترل تمام تجهیزات مورد نیاز یک سالن کنفرانس مشکل و زمانبر بوده و اپراتور نمی تواند دستورات را در زمان لازم بلافاصله برای کنترل تجهیزات به اجرا درآورد. از این رو نیاز است سیستم کنترل مرکزی مورد استفاده قرار گیرد.

این سیستم با استفاده از یک کنترلر قابل حمل LCD مجهز به Touch screen مدیریت تجهیزات سالن را ساده می کند. امکانات سیستم کنترل مرکزی شامل:

  • کنترل تمام تجهیزات صوتی-تصویری مانند آمپلی فایر، Plasma ، Video Projector، Video Conference، VHS و …
  • خاموش و روشن نمودن چراغ های مهتابی
  • باز و بسته کردن پرده های پنجره های سالن
  • بالا و پایین آوردن پرده نمایش VideoProjector
  • تنظیم گرما و سرما سیستم AirConditioning

علاوه بر این موارد، به علت قابلیت LogicProgramming این سیستم، می توانید با فشار یک دکمه چندین عملیات را همزمان انجام دهید. به عنوان مثال با تنظیم برنامه مخصوص، می توانید با فشار یک دکمه پروژکتور را روشن، چراغ ها را خاموش، پرده ها را بسته و سیستم ویدیو کنفرانس را روشن نمایید. سیستم کنترل مرکزی یکی از موارد مهم از تجهیز سالن کنفرانس می باشد.

آسانسور ال سی دی

در تجهیز سالن کنفرانس بر روی میزهای کنفرانس و میزهای اداری پنل آسانسور نصب می شود تا به وسیله آن تمام صفحات نمایشی ال سی دی به طور کاملا مخفی و بدون کوچکترین صدایی با فشردن دکمه های بالا و پایین مورد استفاده قرار گیرند.

مسیرهای سیم کشی

مسیر های مورد نیاز جهت برقراری اتصالات در تجهیز سالن کنفرانس به سه قسمت تقسیم می شوند:

1.    مسیر سقف؛ شامل کابل های مربوط به نمایشگر ها و بلندگو ها است
2.    مسیر کف؛ شامل کابل های مربوط به سیستم های Audio conference، Video conference، LAN، VSP و برق
3.    مسیر درون میز های کنفرانس که از کف تغذیه می شود

تجهیز سیستم صوت گلسار
تجهیز سیستم صوت گلسار

مهندسی صدا در تجهیز سالن کنفرانس

مهندسی صدا از مهم ترین اقدامات در تجهیز سالن کنفرانس می باشد. نشاط و یا خستگی حاضران در حین صحبت و یا اجرا همه و همه وابسته به مهندسی صدای صورت گرفته در سالن کنفرانس می باشد. با توجه به کاربری سالن های کنفرانس، صدا ها نیز باید از خصوصیات گوناگونی بهره مند باشند. در موسیقی صدا باید کاملا واضح، پرطنین و فراگیر بوده و با ایجاد تعادل در صوت از مسائلی چون ارتعاش و یا اکو جلوگیری گردد.

یک سالن کنفرانس چند منظوره باید به شکل مستطیل باشد و به ازای هر صندلی 8 متر مکعب فضا برای پخش مناسب صدا مورد نیاز است. در سالن های مخصوص پخش موسیقی این اندازه به 10 متر مکعب افزایش می یابد.

در استفاده از ابزار های آکوستیک که ساطع کننده و منعکس کننده می باشند باید زاویه مناسب را در هر بخش مد نظر قرار داد. به عنوان مثال بارهای قسمت عقب صندلی باید با زاویه ای معکوس قرار گیرند تا صدا به انتهایی ترین صندلی ها نیز منعکس شده و از اکو صوت در دیوار قسمت عقب سالن جلوگیری شود.

دیوارهای عقب و کناری سالن های همایش باید از پوششی مناسب با قابلیت جذب بسیار خوب در فرکانس های متوسط و بالا برخوردار باشند. برای این منظور BAD RPGPANELS یک نوع پوشش مناسب مخصوص دیوار می باشد. کف سالن ها باید سخت و منعکس کننده صدا باشد. راهرو ها نیز با فرش هایی کم تراکم پوشیده خواهند شد. سقف و دیوارهای پشتی نزدیک به شنوندگان باید به جای جذب و یا اکوی صدا، انعکاس دهنده و پخش کننده آن باشند. اینکار با قرار دادن لایه هایی در داخل دیوارهای بلند و سقف سالن همایش صورت می گیرد.

محل استقرار شرکت کنندگان در تجهیز سالن کنفرانس

یکی دیگر از مهم ترین مسائل در تجهیز سالن کنفرانس این بخش می باشد. ایجاد زاویه دید کافی برای تمامی شرکت کنندگان و محل استقرار مناسب برای مدت زمان های طولانی در سالن های همایش و کنفرانس دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد.

صندلی های همایش

فاصله ردیف های پشت سر هم باید با توجه به نوع و ابعاد صندلی ها، حالت چیدمان، تعداد صندلی در هر ردیف، تعداد راهرو ها و … تعیین گردد تا تردد آسان در بین راهرو و در طول ردیف ها و افرادی که بر روی صندلی ها نشسته اند، امکان پذیر باشد.

نورپردازی در تجهیز سالن کنفرانس

نورپردازی یکی دیگر از مسائل مهم در تجهیز سالن کنفرانس می باشد که باید به بهترین حالت ممکن صورت گیرد تا حضار در زمان اجرا و سخنرانی تصویری واضح از سخنران مشاهده نمایند.

علاوه بر آن هیچ نور مستقیمی نباید در زاویه لنز دوربین قرار گیرد. برای این کار ترکیبی از سیستم های فلورسنت پخش کنننده به همراه گرما تاب های غیر مستقیم بسیار مناسب بوده و امکان تنظیم نور را فراهم می نمایند.

ظاهر نورافکن ها و چراغ ها بایستی با سالن هارمونی داشته باشد. نور باید به شکلی از دیوارها و سطوح پخش گردد که ضمن آزار ندادن چشم های بینندگان، تمام اشیا و تصاویر داخل سالن را به خوبی نمایان سازد. بهتر است از لامپ های با CRI 80 به بالا استفاده شود تا بهترین تصویر ایجاد گردد.

در بالای میز کنفرانس بهتر است از نورهای محیطی استفاده شود تا سایه هایی که از شخص بر روی میز می افتد از بین بروند.

سیستم کنترل نور در اتاق های کنفرانس باید دارای دو کلید کنترل نور مجزا باشند. یکی از آن ها به سیستم WALLWASH و دیگری به نورهای محیطی PENDANT FIXTURES اختصاص می یابد. کلیدهای کنترل باید در موقعیت دسترسی مناسب در ورودی سالن قرار گیرند. برای آزمایش نور مناسب سالن می توان از نرم افزاری رندر به نام AGI32 کمک گرفت.

حالت های نورپردازی سالن کنفرانس

همه نورها روشن؛ در این حالت تمام نورها با بیشترین بازده خود می باشند. این حالت در کنفرانس هایی که از بورد های نمایش دیداری استفاده می نمایند کاربرد دارد.

فقط نورهای PENDANT؛ این حالت برای کنفرانس هایی مناسب می باشد که در آن ها فقط مذاکرات و کارهای دفتری در جریان است.

نور محیطیPENDANT25%؛ این حالت برای کنفرانس هایی که تنها از تصویر پروژکتور استفاده می نمایند، مناسب است.

این شرکت به شما جهت انتخاب تجهیزات مناسب مشاوره و راهنمایی های لازم را ارائه خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تجهیز سالن کنفرانس ، تجهیزات مورد نیاز سالن های کنفرانس، همایش ، سالن های آمفی تئاتر، هزینه ها، اجرا و .. با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

ارتباط با واحد فروش

شرکت پایدار طراحان تجهیزات اداری گلسار یکی از شرکت های مطرح در زمینه پارتیشن اداری و مبلمان اداری است. این شرکت با تجربه بالای 15 سال انواع محصولات مدرن و کلاسیک را در این زمینه تولید می نماید. عمده تولیدات شرکت در زمینه پارتیشن اداری و مبلمان اداری مربوط به مبل اداری، میز مدیریتی و صندلی اداری می باشد. محصولات میز و صندلی ما تمامی نیازهای یک محیط اداری را رفع می کند. ما همچنین در زمینه صندلی فرودگاهی صندلی سینما ، صندلی آموزشی نیز محصولاتی تولید می کنیم. گلسار یک شرکت با خدمات و محصولات جامع است که می تواند در زمینه طراحی و پیاده سازی مبلمان و دکوراسیون اداری با شما همکاری نماید. شما برای دکوراسیون داخلی سازمان و یا اداره خویش می توانید با ما تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما با راهنمایی و مشاوره شما را در زمینه تجهیزو یا خرید مبلمان اداری تان یاری نمایند.
شماره های تماس ما : 66721896 – 66703939   مدیریت فروش : 09123247809 جدیدترین نمونه کارهای ما را در صفحه اینستاگرام گلسار ببینید.