انواع مبلمان اداری

انواع مبلمان اداری

انواع مبلمان اداری : به مجموعه ای از میز و صندلی هایی که در قسمت های مختلف سازمان و یا شرکت ها از جمله اتاق کارکنان، اتاق کنفرانس، سالن انتظار، اتاق مدیریت و … استفاده می شود مبلمان اداری می گویند.

همه ما در پیرامون خود، در محل زندگی یا محل کار نمونه هایی از مبلمان اداری را مشاهده کرده ایم. از صندلی و میز تحریر گرفته تا کتابخانه و کمد و. .. همه از تجهیزات مبلمان اداری به حساب می آیند.

این مجموعه شامل انواع میز کنفرانس، میز اداری، پارتیشن، کتابخانه، قفسه، مبلمان و انواع صندلی راحتی و کلاسیک است که به ادارات و شرکت ها نظم و زیبایی خاصی را می بخشند. هر کدام از اجزای این مجموعه با توجه به کاربرد خود، طرح، شکل و ویژگی های منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال تجهیزاتی که در بخش مدیریت مورد استفاده قرار می گیرند با بخش کنفرانس متفاوت می باشد.

مبلمان اداری

مبلمان اداری

مبلمان اداری بر اساس نیازهایی که در تجهیز یک محیط اداری احساس می شود به شرح می باشد.

انواع میز اداری

میزهای اداری شامل انواع مختلفی از جمله: میز منشی، میز مدیریت، میز کارمندی، میز کنفرانس و میز پذیرایی می باشد. هر کدام از این میزها با توجه به شکل و فضای محیط، طرح و اندازه متفاوتی دارند. در اتاق های بزرگتر ادارات پذیرای از مدعوین و یا برگزاری کنفرانس ها و اجتماعات پرسنلی صورتی می گیرد. روشن است این مکان ها به میزهای بزرگتر همراه با چیدمان متفاوت صندلی ها نیاز دارند. در صورتی که میزهای اداری برای اتاق کارکنان با توجه به کاربرد دائمی و روزمره آنان، باید دارای کشو های متعدد باشند. همچنین اندازه آن ها کوچکتر بوده و صندلی ها معمولا متفاوت با صندلی های سالن کنفرانس است.

پارتیشن اداری

پارتیشن یا جدا کننده ها از دیگر اجزای مبلمان اداری می باشند که جهت تقسیم بندی فضا و ایجاد چند کاربری متفاوت در یک فضا استفاده می گردند. این محصول انواع متفاوتی از قبیل پارتیشن دوجداره و پارتیشن تک جداره و جنس های متفاوتی مانند آلومینیومی، شیشه ای، پارتیشن ام دی اف و … دارند که با توجه به مکان مورد نظر، کاربری مورد نیاز و تمایل کارفرما مورد استفاده قرار می گیرند.

دیوارکوب

برای رعایت همخوانی دیوارها با دیگر اجزای اداره از روش های متفاوتی استفاده می شود که یکی از آن ها نصب دیوار پوش یا دیوار کوب است. دیوار کوب ها انواع متفاوتی دارند که باید با توجه به دکوراسیون داخلی اداره انتخاب گردند.

فایل اداری و کتابخانه

جهت نگهداری اطلاعات، پرونده ها و تمام اسناد و مدارک موجود در ارگان های دولتی یا سازمان های خصوصی و … به مکان مجزای مناسبی نیاز می باشد که علاوه بر آسیب نرسیدن به این اموال، آن ها را طبقه بندی و قابل دسترس کنند. برای این منظور قفسه و فایل های بایگانی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند که اغلب از ام دی اف ساخته شده اند و مکان مناسبی جهت نگهداری از اسناد و مدارک می باشند.

کانتر و ویترین

یکی از میزهای مورد نیاز در بانک ها و پست بانک ها میز کانتر است که برای پذیرش مراجعه کننده ها مورد استفاده قرار می گیرند. کانتر معمولا مستطیل شکل و کشیده می باشد. ارتفاع کانتر به گونه ای محاسبه می شود که ارباب رجوع به حالت نشسته روی صندلی در پشت آن احساس راحتی داشته باشد.

صندلی اداری

در ساخت صندلی های اداری رعایت استانداردهای موجود بسیار ضروری است. به این دلیل که پرسنل و کارمندان سازمان باید ساعت های زیادی را به طور متوالی روی این صندلی ها سپری کنند؛ باید ایجاد راحتی و آرامش و جلوگیری از رسیدن آسیب به بدن آن ها، از اولویت های طراحی صندلی ها باشد.

کاربرد مبلمان اداری

مبلمان اداری در بسیاری از مکان های عمومی نیز استفاده می شود، مانند فرودگاه، آموزشگاه و بیمارستان، رستوران و …. . این تجهیزات شامل موارد متعددی می باشند که در زندگی روزمره همه ما با آن سر و کار داریم و هر کدام را به نحوی مورد استفاده خود قرار می دهیم.

همینطور کیفیت و طراحی دقیق این ابزار حتما تا به حال توجه شما را به خود جلب کرده است. زمانی که در اتوبوس گردن شما اذیت می شود یا پس از کلاس درس احساس کمر درد دارید، به علت استفاده از تجهیزات بی کیفیت و نا مناسب در مکان های مربوطه می باشد. هنگاهی که در ساخت محصولات به اصول ارگونومی توجهی نشود، احساس خستگی و ناراحتی پس از استفاده از آن ها، به وجود می آید.

انواع مبلمان اداری گلسار

شرکت گلسار بر اساس تجربه و توانمندی کارگاهی خود انواع مبلمان اداری کلاسیک و مبلمان اداری مدرن را به مشتریان خود ارائه می کند. تنوع بالای محصولات ما شما را در انتخاب سریعتر و راحت تر یاری می کند. در این جا هدف ما معرفی محصولات گلسار نیوده است بلکه سعی کردیم که شما را با مبلمان اداری آشنا کنیم. ما تمامی خدمات مربوط به مبلمان اداری را به مشتریان خود عرضه می کنیم. پیشنهاد می کنیم برای خرید سرویس مبلمان اداری با کارشناسان مربوطه گلسار مشورت کرده و سپس با توجه به اصول و استاندارد های موجود، برای سازمان خود این مجموعه را تهیه و نصب نمایید.

مقالات و محصولات مرتبط