تجهیز سالن آمفی تئاتر

امکانات مورد نیاز تجهیز سالن آمفی تئاتر

از جمله نکات مهم در تجهیز سالن های آمفی تئاتر، اگوستیک سالن، هارمونی رنگ های استفاده شده و روان شناسی آن ها، کارگذاری صندلی های مرغوب که آرامش را در طول اجرا به مدعوین ارمغان می‌بخشد.
سیستم های صوتی مناسب، نور پردازی، تصویر برداری حرفه ای جهت ضبط اطلاعات برنامه ها و همایش ها و آیتم هایی دیگر که در نهایت مجموعه ای کامل و مناسب را به شرکت کنندگان ارائه خواهد کرد، می باشد. در تجهیز سالن های آمفی تئاتر باید به تمامی این موارد توجه کرد و بهترین ابزار را برای تکمیل آن به کار گرفت.

اگر قصد تجهیز سالن های آمفی تئاتر را دارید در قدم اول باید بدانید اینگونه سالن ها به چه وسایل و دستگاه هایی نیاز دارند. امروزه با پیشرفت فناوری سیستم های صوتی و .. انتخاب وسایل مناسب نقشی کلیدی در تجهیز سالن شما ایفا می کنند. در ادامه اطلاعاتی کلی در خصوص تجهیزات سیستم صوتی در اختیارتان خواهیم گذاشت.

تجهیزات سالن آمفی تئاتر و دیتا ویدیو پروژکتور ها و میکروفون ها شامل بلند گوهای سقفی و دیواری، بلندگوهای اکتیو و پسیو، آمپلی فایر ها و پاور آمپلی فایر ها، میکسر های صدا، پاور میکسر، میکروفون های بی سیم و … می باشند.

اسپیکر های دیواری

اسپیکر ها یا همان بلندگو های دیواری در سالن های آمفی تئاتر، کنفرانس و کلاس های آموزشی جهت تجهیز سیستم های صوتی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد، اندازه و توان خروجی این بلندگو ها باید متناسب با مساحت سالن و ظرفیت آن انتخاب گردد.

آمپلی فایر و پیجینگ

از آمپلی فایرها جهت تقویت سیگنال های صوتی در تجهیزات سیستم صوتی سالن های گوناگون استفاده می گردد. آمپلی فایر موجب افزایش کیفیت صدا و ارسال آن ها به بلندگو ها می شود. آمپلی فایرها با توجه به قدرتشان، دارای انواع مختلفی می باشند. در یک سالن آمفی تئاتر با توجه به تعداد و نوع بلندگو های استفاده شده، آمپلی فایر مناسب انتخاب می شود.

سیستم نور پردازی سالن اجرا

سیستم نورپردازی آمفی تئاتر ها شامل انواع پرژکتور های تک لنز، دو لنز، ترنر، سایه کش ها و دیمر های قدرتمند برای تامین جریان مورد نیاز پرژکتور ها است. معمولا از این مارک ها برای این منظور استفاده می گردد:
PSL¬ _ DTS _ LAMPO _ LDR _Prolight _ Liteputer _…..

دوربین مدار بسته در تجهیز سالن های آمفی تئاتر

از دیگر تجهیزاتی که معمولا در تجهیز سالن های آمفی تئاتر مورد استفاده قرار می گیرند دوربین های مدار بسته می باشند که در انواع دوربین مدار بسته آنالوگ، دوربین دید در شب، بی سیم و … بسته به شرایط سالن به کار گرفته می شوند.

سالن اجرا

در طراحی دکوراسیون داخلی و تجهیز سالن های آمفی تئاتر، حداکثر ظرفیت سالن به شکل هندسی آن، محدودیت های صوتی و تصویری، آکوستیک سالن، خط دید و اندازه و شکل سن بستگی دارد. یکی از مهم ترین مسائل در سالن های اجتماعات از قبیل آمفی تئاتر ها، کنفرانس و .. محل استقرار تماشاچی می باشد. به این دلیل که هدف اصلی از ایجاد چنین فضاهایی ارائه خدمات مناسب به شرکت کنندگان و تماشاچیان است.

ایجاد اختلاف ارتفاع در ردیف صندلی ها

دید مناسب بدون حرکت سر و گردن و با حرکت جزیی چشم باید در حدود 30 درجه و دید مناسب با حرکت جزیی سر و چشم باید در حدود 60 درجه باشد. حداکثر زاویه استاندارد ادراک بدون حرکت سر حدودا 110 درجه باید باشد. در تجهیز این سالن ها رعایت استانداردهای دید بسیار مهم بوده و باید به آن توجه شود.

حداقل ارتفاع لازم بر اساس استاندارد های جهانی، فاصله گوشه چشم تا روی سر فرد تماشاچی است که این ارتفاع در حدود 10 الی 12 سانتی متر می باشد.
از این رو در سالن های مختلف باید به روش هایی مانند: ایجاد شیب در کف سالن، پله بندی کف، شیب یا پله بندی به همراه چیدمان صندلی به روش دندان موشی برای تامین این ارتفاع اقدام نمود. رعایت این مساله در تجهیز سالن کنفرانس بسیار حائز اهمیت است.

دیوار و سقف

پوشش دیوار و سقف ها باید ویژگی هایی داشته باشند؛ از جمله: انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر ضربات ناگهانی، تعدیل کننده آلودگی صوتی و محیطی، تنوع رنگ، عدم ذوب و اشتعال و یا ایجاد گاز های سمی در زمان آتش سوزی، سهولت نصب و جمع آوری، تعدیل کننده انواع بوهای محیط، ضد بخار و ضد آب. توجه به کاهش صداهای اضافی مانند دستگاه تهویه، تامین برق و .. ضروری می باشد. همچنین در این سالن ها از تکنولوژی باد آوا جهت ارتقای کیفیت صوت و جلوگیری از نفوذ صدا به محیط خارج استفاده می گردد.

کفپوش

کفپوش ها از لحاظ زیبایی نقش بسیار تعیین کننده ای را در تجهیز این سالن ایفا می کنند. در سالن های آمفی تئاتر از کفپوش های متفاوتی از قبیل:

•    کفپوش لمینت: این نوع کفپوش در برابر فشار و بار زیاد مقاوم می باشد.
•    کفپوش چوب پنبه ای: این کفپوش سطح نرمی داشته و در برابر عبور و مرور و فشار زیاد مقاوم می باشد. همچنین به بهبود آکوستیک سالن کمک کرده که بسیار مهم می باشد. کفپوش های چوب پنبه ای دوام بالایی دارند.
•   موکت: از مزیت موکت نصب آسان و تنوع در طرح و رنگ های آن می باشد.

انتخاب نوع کفپوش مناسب به شرایط سالن و سلیقه سفارش دهنده بستگی دارد.

متخصصان این شرکت در تمام مراحل انتخاب و اجرای تجهیزات مناسب و با کیفیت مخصوص سالن های آمفی تئاتر، کنفرانس و همایش در کنار شما عزیزان خواهند بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

ارتباط با واحد فروش

شرکت پایدار طراحان تجهیزات اداری گلسار یکی از شرکت های مطرح در زمینه پارتیشن اداری و مبلمان اداری است. این شرکت با تجربه بالای 15 سال انواع محصولات مدرن و کلاسیک را در این زمینه تولید می نماید. عمده تولیدات شرکت در زمینه پارتیشن اداری و مبلمان اداری مربوط به مبل اداری، میز مدیریتی و صندلی اداری می باشد. محصولات میز و صندلی ما تمامی نیازهای یک محیط اداری را رفع می کند. ما همچنین در زمینه صندلی فرودگاهی صندلی سینما ، صندلی آموزشی نیز محصولاتی تولید می کنیم. گلسار یک شرکت با خدمات و محصولات جامع است که می تواند در زمینه طراحی و پیاده سازی مبلمان و دکوراسیون اداری با شما همکاری نماید. شما برای دکوراسیون داخلی سازمان و یا اداره خویش می توانید با ما تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما با راهنمایی و مشاوره شما را در زمینه تجهیزو یا خرید مبلمان اداری تان یاری نمایند.
شماره های تماس ما : 66721896 – 66703939   مدیریت فروش : 09123247809 جدیدترین نمونه کارهای ما را در صفحه اینستاگرام گلسار ببینید.